Centrum Handlowe Klif w Gdyni obchodzi w tym roku 20. urodziny. Od 1996 roku przyciąga koneserów mody z Trójmiasta najlepszymi polskimi i zagranicznymi markami, stanowiąc źródło inspiracji i informacji o aktualnych trendach. To również miejsce, które na co dzień zachęca do poszukiwania własnego stylu.
Jako jedno z pierwszych dużych obiektów handlowych w Polsce, Centrum Handlowe Klif zostało otwarte 1 października 1996 roku, podczas uroczystości z udziałem królowej Norwegii. Budynek powstał na terenie byłej giełdy samochodowej, a swoją nazwę zawdzięcza przeprowadzonemu w prasie lokalnej konkursowi – nawiązuje ona do znajdującego się niedaleko nadmorskiego klifu. Głównym założeniem jego twórców było stworzenie miejsca z przyjazną atmosferą, doskonałą obsługą oraz wyjątkową ofertą handlową.
Gdyńskie centrum zmieniało się na przestrzeni lat. Jego oferta była dynamicznie dostosowywana do potrzeb i wymagań rynku galerii handlowych. Gdy z upływem czasu obiektem zaczęło interesować się wielu potencjalnych najemców, a oczekiwania klientów w kontekście nowych marek znacznie wzrosły, właściciele centrum podjęli decyzję o jego rozbudowie. Z jednej strony celem inwestycji było stworzenie powierzchni dla nowych najemców, z drugiej – odświeżenie wyglądu całego budynku i nadanie mu bardziej nowoczesnego charakteru.
Prace trwały od lutego 2008 roku do maja 2009 roku, a ich efektem było powiększenie powierzchni handlowej o ponad 10 000 m kw., na których otworzyło swoje butiki aż
70 prestiżowych firm. Klif zaskoczył swoich klientów wprowadzając marki, których nie miała konkurencja. Zadbano również o komfort zmotoryzowanych – do ich dyspozycji oddany został czteropoziomowy, zadaszony parking. Nowej odsłonie gdyńskiego Klifu towarzyszyła także zmiana identyfikacji wizualnej. Po prawie trzynastu latach Klif zyskał nowe logo, które podkreśliło jego nowoczesny, ekskluzywny i wyjątkowy charakter. To jednak nie był koniec zmian. Z biegiem czasu centrum rozwinęło się również architektonicznie. We wrześniu 2013 roku gdyński Klif przeszedł gruntowną modernizację i w nowej odsłonie został zaprezentowany szerszej publiczności podczas 17. urodzin. Dzięki przeprowadzonym pracom wnętrze galerii zyskało jasną, oryginalną i nowoczesną przestrzeń. Elegancka atmosfera centrum została podkreślona przez motyw perły, która jest symbolem najwyższej klasy i wykwintnego stylu. Kolejnym etapem zmian i odświeżenia wizerunku gdyńskiego Klifu było wprowadzenie w marcu 2014 roku nowej strategii komunikacji. Logotyp centrum zyskał hasło „KLIF INSPIRUJE”, co w istotny sposób podkreśliło związek obiektu z modą, stylem życia i sposobem spędzania wolnego czasu. Mocna identyfikacja z modą, ma za zadanie odróżnić Klif od konkurencyjnych centrów handlowych, a ponadto ma zachęcić konsumentów do aktywnego kreowania własnego stylu i inspirować ich do zmian w każdej sferze życia.
Centrum dba o utrzymanie najlepszej renomy i poziomu świadczonych usług regularnie powiększając swoją ofertę o kolejne salony. Każdego roku w galerii otwierane są butiki nowych marek oraz nowe punkty z ofertą usługową. To wszystko sprawia, że klienci centrum chętnie spędzają tam czas nie tylko na zakupach, ale również załatwiając codzienne sprawy, czy też odbywając spotkania towarzyskie i biznesowe. Znajduje się tutaj ponad 150 sklepów oferujących oryginalne propozycje od polskich i zagranicznych projektantów. Na przestrzeni ostatnich lat swoje butiki otworzyli tutaj m.in. Michał Gilbert Lach i Kamil Owczarek tworzący markę Bohoboco, Blanka Jordan oraz Zuzanna Wachowiak i ich marka bizuu, których próżno szukać w innych centrach handlowych w Trójmieście. W portfolio znaleźć można również wiodące światowe marki z wyższej półki takie jak Brunello Cucinelli (Charme), Calvin Klein Jeans, COS, Emanuel Berg, La Mania, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Pennyblack, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger Tailored i Versace (MM Fashion). Miłośnicy znanych i lubianych sieciówek znajdą tu również coś dla siebie w takich sklepach jak: H&M, New Look, Zara, Zara Kids, Reserved oraz sportowych: Henri Lloyd, Adventure Sports, Quicksilver, 4F czy nowy Martes Sport. Uzupełnieniem oferty modowej są salony z branży kosmetycznej – Douglas, Sephora, Drogeria Super-Pharm, Rossmann Lux, The Body Shop, L’Occitane i Ziaja dla Ciebie, punkty usługowe i gastronomiczne oraz placówka mBanku.
Rozwiązaniem, które jest doceniane od lat przez klientów gdyńskiego Klifu jest bezpłatna usługa konsultacji ze stylistką i wizażystką. Skorzystać może z niej każdy, kto ma ochotę odświeżyć swoją garderobę, zmienić styl lub po prostu potrzebuje profesjonalnej pomocy w zakupach.
Źródłem modowych inspiracji może stać się również wydawany przez Centrum Handlowe Klif Magazyn Mody Klif, który jakością prezentowanych treści i sesji zdjęciowych dorównuje najlepszym magazynom lifestylowym. Magazyn został doceniony w tegorocznej edycji konkursu Power of Content Marketing jako jedno z najlepszych w Polsce wydawnictw tego typu. Dla osób, które lubią na bieżąco śledzić nowinki ze świata mody i urody powstał wyjątkowy blog. Pod adresem Klif.pl znaleźć można ciekawą, minimalistyczną oprawę graficzną, profesjonalne stylizacje i wysokiej jakości zdjęcia. Platforma daje nie tylko możliwość podglądania trendów, ale również ich kreowania, komentowania oraz korzystania z rad znanych blogerek.
Centrum stawia również na innowacyjne podejście w zakresie swojej promocji – przykładem może być kampania z okazji 18. urodzin. Na jej potrzeby powstała wyjątkowa sesja zdjęciowa, z udziałem światowej klasy polskiej modelki Kamili Szczawińskiej, a czołowi polscy projektanci tacy jak Patrycja Cierocka (Aryton), Lidia Kalita, Magda Dąbrowska (YES) oraz Przemysław Orzechowski i Sandra Brec (Valentini) po raz pierwszy w historii osobiście promowali centrum handlowe. Kontynuacją przyjętej strategii były kolejne kampanie.
W 2015 roku postawiono na kolorowe kolaże będące połączeniem odręcznych szkiców Anny Halarewicz ze zdjęciami modelki. Twarzą kampanii została Polka o międzynarodowej sławie, Patrycja Gardygajło, sesję zrealizował utalentowany, polski fotograf mody Marcin Tyszka, a stylizacje przygotowała Agnieszka Ścibior. Kontynuacją zeszłorocznej koncepcji była kolejna kampania z udziałem tej samej modelki oraz stylistki. Autorem zdjęć został tym razem Adam Pluciński.
Gdyński Klif przykłada szczególną uwagę do stałego podnoszenia jakości obsługi klienta
i wygody zakupów, wprowadzając nowoczesne udogodnienia takie jak np. jedyna w Trójmieście Karta Podarunkowa honorowana we wszystkich sklepach na terenie obiektu.
Klif to także centrum o charakterze rodzinnym. Liczne weekendowe atrakcje, imprezy dla dzieci i akcje promocyjne dla dorosłych przyciągają do galerii rodziców z dziećmi.
Centrum Handlowe Klif jest synonimem wyjątkowej oferty, dopasowanej do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów. Najlepsze polskie i zagraniczne marki, sprzyjająca spotkaniom prywatnym i biznesowym atmosfera oraz oryginalny wachlarz dodatkowych atrakcji. To wszystko sprawia, że jest to miejsce w którym warto bywać.
[codepeople-post-map]